Sunday, September 27, 2009

Kesempurnaan....

Sempurna...Kesempurnaan...menyempurnakan...disempurnakan...
Cinta...menyintai..dicintai...

Wahai Kamu,

Kata kamu; hidup seseorang itu tidak akan sempurna selagi kita tidak dapat melupakan kekecewaan yang lepas.

Tahukah kamu apa maksud sempurna? Apakah kesempurnaan yang kamu maksudkan? Mungkin hanya kamu yang tahu...

Bagi aku...hidup aku cukup sempurna apabila aku mengenali apa itu cinta...

Selama 2 dekad aku hidup..satu dekad bersama dia...cukup mengajar aku apa itu cinta...

1. Cinta itu tak perlu dibuktikan...kerna ia boleh dirasai
2. Cinta itu tak perlu dipaksa....kerna ia pasti akan datang
3. Cinta itu tak semestinya bersatu...cukup sekadar tahu ia wujud antara kita

Kamu mungkin tertawa dengan menyangka hidup aku tidak sempurna...Sadisnya...

Bagaimanakah dia?
Sempurnakah hidup dia dengan keputusannya...
Sempurnakah hidup dia dengan pengorbanannya...
Sempurnakah hidup dia dengan kekecewaannya...
Sempurnakah hidup dia dengan keresahannya...

Aku tak tahu...begitu juga kamu....

Yang aku tahu....

Setiap kali aku pergi..dia pasti mengejar aku untuk kembali...

Dan pada hari itu...buat pertama kalinya, dia yang pergi...tetapi...aku tak pula mengejar...

Apatah lagi bila dia mahu pergi untuk selamanya....sedikit pun tak terdetik di hati aku untuk mengejar dia kembali...

Tanpa disedari, dia pula yang mengejar aku untuk menyempurnakan hidupnya...


Wahai Kamu,

Ini bukanlah satu permainan..dan dia bukanlah trofi kemenangan kamu...(Sesungguhnya kamu belum menang)

Ini bukanlah satu perdebatan...dan ikatan itu bukanlah sebagai bukti...(Ia tidak cukup untuk membuktikannya)

Fikirkanlah..sempurnakah hidup kamu jika hatinya masih menangisi aku....


No comments:

Post a Comment